tirsdag 12. juni 2012

Jordbærfest



I dag er det jordbær i lange baner på menyen.

En kurv med jordbær kan brukes til så mangt,
det er jo masse sommeravslutninger, sommerfester
 og kanskje en og annen bursdag å feire.


Jeg har flettet bazzill i 2 cm bredde på strimlene rundt en
avlang boks - samt et håndak av smalere kartongstrimler

Hyssingen som jeg har knyttet fast bladet med
er vanlig bomullshyssing som jeg farget med
distress ink




Mine jordbær bør ikke spises, 
men man kan åpne dem
og håpe på å finne en hemmelighet :)


Jeg har laget dem i 2 størrelser,
de største egner seg best til å ha en overraskelse i.
De er også fine å bruke til bordkort på sommerfesten.


Og en liten titt til på flettingen på selve kurven

Til jorbærblomster har jeg brukt Retro Flower punch - medium
Jeg stanset dem ut i hvit bling og fargela midten med en gul promakertusj.
Selv jordbæret er laget av rød kartong som jeg har preget,
de store bladene er vanlig bazzill og de små er noe blassere ser jeg..
og er laget av Tim Holtz kartong.


Og har du lyst til å lage en egen kurv med jordbær?
Her er malene jeg har brukt.



Åpne bildet og du får det i stor størrelse



Klem fra DT -Berit
Hvilke produkter jeg har brukt finner dere
i bloggen min

6 kommentarer:

Birgitanita sa...

Hvor nydelig :) og så fine jordbær.
Ha en flott dag videre.

Jane sa...

For en nydelig kurv med jordbær :) Kjempe søte jordbærene iallefall.

Finfin tirsdag til deg :)
klem Jane

Synnøve sa...

Herlig jordbærkurv!!! Helt til å spise opp;) men det ville vel ikke vært så lurt;)
klem

Scrappelise sa...

Og jamen meg har du brettet og flettet en hel kurv! Du Berit er og blir en ener! Dette er så nydelig! Ha en fin dag!

Sosa sa...

Så nydelig jordbærkurv, og litt av en brettejobb! :)

Mette sa...

En herlig jordbærkurv:))) tror jammen du er jordbærpike også:)

Klem